Ali z registracijo domene do sedaj še niste imeli opravka, vendar se bo to v bližnji prihodnosti spremenilo? To je vsekakor dobra novica, saj pomeni, da boste kmalu postali ponosni lastnik svoje spletne strani. Ne glede na to, kako obsežno stran boste imeli, ali jo boste potrebovali za osebne ali poslovne namene, bo potrebna registracija domene. To je storitev, ki jo nudijo registrarji, sicer pa gre za preprost postopek, ki se ga opravi prek spletne strani izbranega registrarja. Po registraciji naročnik dobi pravico do uporabe domene (spletnega naslova), saj za izbrano časovno obdobje, ki ga je kasneje možno tudi podaljševati, postane nosilec domene. Več o tem, kako izbrati in registrirati domeno, si preberite v nadaljevanju.
Ste že razmišljali o tem, katero domensko ime bi radi registrirali? Čisto možno je, da imate ime že izbrano, vendar boste po prebranem spremenili svojo odločitev. Obstaja namreč kar nekaj »pravil«, po katerih se je dobro orientirati. Prvo pravilo je vsekakor to, da mora biti domena čim krajša in čim enostavnejša za memorizacijo. Nikar ne registrirajte domene s tremi ali več besedami, temveč, če je le možno, naj ime vsebuje le eno besedo. Tako vam tudi ne bo potrebno razmišljati, ali bi med besede vstavili vezaje ali ne. Če bo vaša domena sestavljena iz dveh ali več besed, vam sicer uporabo pomišljaja odsvetujemo.
Ostanimo še nekoliko pri domenskem imenu, saj le-to predstavlja prvi stik z obiskovalci spletnega mesta oziroma, v primeru poslovne strani, s potencialnimi strankami. Izberite domeno, ki bo omogočala enostavno grajenje blagovne znamke. To je lahko blagovna znamka v pravem pomenu besede, lahko gre za podjetje, lahko za vas osebno … Priporočamo vam, da registrirate istoimensko domeno – torej v primeru podjetja naj bo domena enaka njegovemu nazivu, v primeru, da boste na strani predstavljali sebe, svoje hobije, razmišljanje in podobno, pa naj bo domensko ime enako vašemu. Če boste želeli izpasti bolj profesionalno, v domeno vključite tudi priimek.
Registracija domene zahteva razmislek o dveh sestavnih delih. Prvega, domensko ime, smo že »obdelali«, zdaj pa se posvetimo še drugemu – domenski končnici. Izbira končnice zavisi od vaše ciljne publike oziroma trga, ki ga boste s svojo spletno stranjo želeli doseči. Za Slovenijo je najprimernejša končnica .si, za globalni trg .com (ali .net), za Hrvaško .hr, Nemčijo .de in Italijo .it. Z izbiro nacionalne končnice boste tudi Googlu dali takoj vedeti, katerim uporabnikom spleta je namenjena vaša stran.
Zdaj, ko imate izbrano domensko ime, prav tako pa ste določili tudi domensko končnico, je čas, da domeno registrirate. Kot smo že omenili, registracija domene poteka na spletni strani registrarja, sam postopek pa je zelo enostaven. Domeno morate le vpisati v okvirček oziroma polje orodja, ki nato preveri, ali je vpisana domena prosta za registracijo. Če je temu tako, zaključite nakup na zelo podoben način, kot bi prek spleta kupili karkoli drugega. Ker je domena registrirana šele, ko registrar od vas prejme denar, je smiselno izbrati plačilno metodo, ki omogoča takojšnje plačilo (npr. s kreditno kartico ali Paypal).